case
BLND
Focus
Een nieuwe huisstijl & website ontwikkelen voor een organisatie die zich inzet voor minderjarige vluchtelingen en jongeren in de jeugdzorg.
Een huisstijl & website
Minderjarige vluchtelingen en jongeren in de jeugdzorg verdienen ook een warm thuis. BLND zet zich in om hen een veilige omgeving te bieden waar ze met deskundige begeleiding aan hun herstel kunnen werken.
Bij BLND staat de culturele achtergrond en mogelijke trauma's van de doelgroep, vooral bij minderjarige vluchtelingen, centraal. Als organisatie besteden ze daarom extra veel aandacht aan deze aspecten en stemmen ze hun zorg hierop af.
Een mooie organisatie met een inspirerend verhaal, maar wat nog miste was een website waarop dit verhaal verteld kon worden. Rekening houdend met de principes van BLND, zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een huisstijl en website.
Zowel de naam als het beeldmerk lag al vooraf vast, naar eigen creatieve idee van de oprichters. Vanuit dit logo en de merknaam was het de opdracht om bijpassende huisstijl te maken. Omdat het logo als een frismoderne, no-nonsense uitstraling had, trokken we die lijn uiteraard door. Met een idee hoe deze kleuren met een minimalistische insteek gebruikt konden worden, gingen we vervolgens aan de slag met de site.
Primair
#4EE5B3
Achtergrond
#EBEEFD
Steun & accent
#465EF0
Typografie
#465EF0
De website van BLND is een one-pager, ontworpen om zorgbegeleiders van de doelgroep te informeren. Het belangrijkste doel is om hen de nodige informatie te verstrekken. Via een contactformulier kunnen zorgbegeleiders direct in contact komen met de zorgprofessionals van BLND.
Op de website hebben we enkele speelse stijlelementen toegevoegd, zoals randen rond tekstvakken, afbeeldingen en knoppen. Door deze kenmerken te combineren met het gebruik van kleur, krijgt de website een jeugdige en levendige uitstraling.
Onze toegepaste expertises