Case
Cybertuig is sinds 2019 verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van de volledige marketing- en salesstrategie van D2-PC
Cybertuig als volwaardige business partner
In januari 2019 heeft D2-PC Cybertuig gekozen als haar marketing- en salespartner. Dat houdt in dat wij de volledige verantwoordelijkheid hebben gekregen om uitvoering te geven aan hun marketing & sales.
Over D2-PC
D2-PC helpt startups en kleine ondernemingen groeien door hun IT gewoon goed te regelen. D2-PC is daarmee een totaaloplossing voor kleine ondernemingen. Ze bieden kant-en-klare pakketten aan waarmee ondernemingen hun hele IT in één klap goed én kosteneffectief hebben geregeld. Zo houden ze meer tijd over om in eigen business te steken.
Ze hebben heel duidelijk hun eigen niche gekozen en zijn gespecialiseerd in kleine ondernemingen van 1 tot plusminus 150 werkplekken.
Dit model werkt goed, want D2-PC bestaat al ruim 15 jaar en heeft meer dan 130+ vaste klanten, die gemiddeld zo'n 6+ jaar (!) klant blijven. Toch stonden ze voor een uitdaging.
Een nieuwe start
De oorspronkelijke groei van de onderneming was vooral de verdienste van de oprichter. Maar dat was tegelijkertijd ook een kwetsbaarheid. Hij kon niet zomaar een stap terug doen, omdat de reputatie van het bedrijf sterk met zijn persoon verbonden was.
Dit is een uitdaging die we vaker zien bij kleine- en middelgrote ondernemingen die een eerste groeifase achter de rug hebben. Maar daar hebben we ook goede oplossingen voor.
Daarom werden wij gevraagd om van D2-PC een eigen merk te maken, losstaand van de oprichter, en vervolgens als volwaardige partner uitvoering te geven aan hun volledige marketing- en salesstrategie.
We kregen het vertrouwen om de volledige marketing onder handen te nemen. Van de prijsmodellen tot de voorwaarden. Van de merkwaarden tot de website. Elk touchpoint in de customer journey kwam onder de aandacht. Van de eerste uitingen die potentiële klanten online tegen kunnen komen tot de onboarding.
Resultaten en voortzetting
In het eerste jaar hebben we 20% omzetgroei voor D2-PC gerealiseerd en groeide het klantenbestand fors. In 2020 zagen we wederom +22% omzetgroei. En door steeds te itereren en te leren hebben we in 2021 maarliefst +67% en in 2022 +89% groei weten te realiseren. Want echte marketing is nooit 'af'. Het kan altijd beter als de juiste feedbackloops ingebouwd zijn.
De ROI op de totale marketinguitgaven was in het eerste jaar 6:1 (voor elke euro die in marketing werd geïnvesteerd, realiseerden we € 6 omzet), in het tweede jaar 7:1 en in het derde jaar 10:1.
Van alle verworven leads hadden we een winpercentage van 71%.
Met zulke resultaten was het geen rocket science om de partnership tot op de dag vandaag (anno 2024) nog steeds door te zetten.