case
Implanetic
Een nieuwe merknaam met huisstijl ontwikkelen voor een Nederlandse start-up die tandartsen en implantologen helpt excelleren met innovatieve tandimplantologie-oplossingen
Aanleiding
De wereldwijde implantologiemarkt is in beweging. Er vinden aan de lopende band overnames plaats, terwijl medische innovaties elkaar in rap tempo opvolgen.
Drie veteranen uit de business zagen temidden deze ontwikkelingen een unieke kans voor de Nederlandse markt.
Cybertuig werd in het allereerste stadium gevraagd mee te denken om dit merk meteen first-time-right in de markt te zetten. Want alleen op een solide basis kan gebouwd worden.
Over Implanetic
Deze nieuwe Nederlandse start-up helpt implantologen excelleren in hun vak, zodat ze mensen weer kunnen laten lachen. Een groot goed.
Dat doen ze met innovatieve en nuttige oplossingen die implantologen ontzorgen, zodat ze met zelfverzekerdheid complexe casuïstiek succesvol kunnen voltooien en hun ambitie van een succesvolle praktijk kunnen waarmaken.
Om aan die missie te voldoen adviseren, verkopen en versturen ze totaaloplossingen voor de dentale implantologie.
Interactieve snelkookpan-sessies
Een van onze unieke kwaliteiten is dat we bij Cybertuig een eigen methodiek hebben ontwikkeld waarmee we in een kort en hoog tempo de juiste ingrediënten van een merk kunnen genereren in samenwerking met onze klanten.
Daarvoor plannen we snelkookpan-sessies met sleutelfiguren uit de organisatie. Tijdens die korte sessies die elkaar snel opvolgen, onderzoeken we verschillende richtingen van de merkidentiteit en genereren we middels interactieve elementen precies de juiste input om op verder te kunnen bouwen.
Voor we de merknaam en identiteit voor Implanetic gingen uitwerken, bespraken we eerst de output van de sessies. Dit zijn een aantal hele concrete documenten waarin we o.a. persona's uitwerken, kernwaarden definiëren, spanningsvelden blootleggen, de purpose uitschrijven en kernboodschappen formuleren. Zodra we het hierover eens zijn met elkaar, weten we dat we het juiste fundament hebben waarop we een identiteitsnarratief kunnen vormen en een merk kunnen uitbouwen.
Deze strategische en doordachte werkwijze illustreert onze kracht als ervaren full-service bureau.
Oplevering
Met die waardevolle output van de sessies hebben we vervolgens creatiesprints opgezet die eindigden in een volwaardig uitgewerkte merknaam met huisstijl.
Een dienstbaar merk dat innovatieve oplossingen aandraagt voor professionals die willen excelleren.
Een uniforme en consistente toepassing van een merk is wat een merk tot leven doet komen. Daarom werken we dit altijd uit in een een extensief stijlhandboek voor designers, websitebouwers en eenieder die met het merk verder aan de slag gaat.
Meerwaarde
In de oplevering hebben we naast een stijlhandboek met alle assets, ook alle output van de sessies opgeleverd in de nieuwe huisstijl. Niet alleen hebben klanten daarmee gelijk een toepassingsvoorbeeld van hun huisstijl, deze output is ook buitengewoon waardevol en praktisch toepasbaar voor de klant zelf. In een tijd van onzekerheid en nog niet gedefinieerde kaders, schept dit helderheid en visie voor iedereen die aan het merk gaat meewerken.
Met deze tools heeft Implanetic haar DNA. Alle stukken samen vormen een gereedschapskist waarmee ze nieuwe mensen snel kunnen onboarden, opdrachtnemers effectief kunnen briefen, mensen met de neus dezelfde kant op laten samenwerken en een kompas hebben in tijden van onduidelijkheid.
We zijn er trots op dat we Implanetic een vliegende start hebben kunnen geven.
Onze toegepaste expertises
Huisstijl ontwikkeling | Merknaam creatie | Identiteitsnarratief | Kickstarten van een start-up