case
Joffee
Een huisstijl en webshop creëren voor specialty koffie uit de Dominicaanse Republiek.
Wist je dat minder dan 1% van alle koffie die we in Nederland drinken afkomstig is uit de Dominicaanse republiek? En dat terwijl deze regio een van de beste koffiebonen ter wereld produceert.
Daar wil Johnfy wat aan veranderen.
Jhonfy Fernandez, de oprichter van Joffee, vertelde ons over hoe het land van zijn roots, de Dominicaanse Republiek, veel hoogwaardige koffieplantages heeft, maar dat het heel moeilijk is om er hier in Nederland aan te komen. En dat terwijl Nederland een land vol koffieconnaisseurs is. In internationale lijstjes valt ons verbruik op: Nederland staat op de 3e plek met gemiddeld 1,84 kopjes per dag.
Daarom heeft Joffee opgericht, een puur merk met een eerlijk verhaal, dat hoogwaardige speciality koffie afkomstig uit de Dominicaanse republiek, naar Nederland haalt.
Eerlijk zaken doen en fair compensation staat centraal bij Joffee. Dit vertaalt zich in ruimhartig teruggeven aan de community die het cultiveert, transparant zijn naar lokale boeren en altijd eerlijke tarieven betalen.
Voordat we aan een brandingtraject beginnen, organiseren we eerst een interactieve workshops. In deze sessies werken we samen aan het identificeren van verschillende aspecten van de merkidentiteit. Door gebruik te maken van interactieve elementen genereren we de juiste input om het traject verder op te bouwen.
De huisstijl van Joffee wilde we nauw laten aansluiten bij de oorsprong van Joffee, namelijk de Dominicaanse Republiek. We hebben inspiratie geput uit de nationale kleuren van het land, wat heeft geleid tot het gebruik van een donkerblauwe kleur, aangevuld met accenten van rood en oranje.
Het Joffee-logo is een abstracte compositie van de initialen van de oprichter (Johnfy Fernandez) en een koffieboon, geplaatst in een embleem alsof het een sportteam is. Het is een knipoog naar zijn achtergrond als topsportfysiotherapeut. Het resultaat is een logo dat op originele wijze opvalt tussen andere koffiemerken en op speelse manier Johnfy's identiteit mengt met zijn missie om de Domicaanse Republiek met Nederland te verbinden.
De volgende stap was het realiseren van een webshop. Hier kan niet alleen de specialty koffie worden gekocht, maar vertellen we ook het verhaal.
Huisstijl ontwikkeling | Merknaam creatie | Identiteitsnarratief | Kickstarten van een start-up