case

Mori logo
mori mensen

Klant

Mori

Focus

Een nieuwe huisstijl & website ontwikkelen voor een organisatie die specialistische zorgprofessionals inzet bij organisaties die mensen met complexe problemen helpen

Resultaten

  • Een huisstijl
  • Een website

Aanleiding

Mori bestaat uit een collectief van groeigerichte zorgprofessionals die aanpakken en doorzetten.


Elke dag verlenen ze specialistische inhouse zorg door heel Nederland op projectmatige basis. In het bijzonder bedienen zij de meest complexe doelgroep binnen de jeugdzorg, gehandicaptenzorg en de forensische zorg.


Ze worden vaak ingezet wanneer een afdeling voor een uitdaging staat. Dan gaan ze projectmatig aan de slag om niet alleen de nodige zorg te leveren, maar ook om afdelingen en teams duurzaam en structureel te veranderen en slagvaardiger te maken.

Insteek

Mori heeft als haar belangrijkste doelgroep afdelingsmanagers van zorginstellingen. De behoeften, wensen, frustraties en triggers van deze doelgroep brachten we snel in kaart tijdens een interactieve snelkookpan-sessie. Hiermee kregen we scherp hoe beeld, copy en merkbeleving het meest effectief ingestoken kan worden.


Daarnaast hebben we in de snelkookpan-sessie verschillende richtingen van de merkidentiteit onderzocht en middels interactieve elementen precies de juiste input gegenereerd om op verder te kunnen bouwen.


Voor we de huisstijl voor de klant gingen uitwerken, bespraken we eerst de output van de sessies. Zodra we het hierover eens waren met elkaar, wisten we dat we het juiste fundament hadden waarop we een identiteitsnarratief konden vormen en een merk konden uitbouwen.


Deze strategische en doordachte werkwijze illustreert onze kracht als ervaren full-service bureau.

Beeldmerk

Een beeldmerk dat draait om zorgzame, krachtige mensen. Het belicht hun unieke expressieve naam. De naam “Mori” is hun eigendom, dus ze hebben geen abstract symbool of teken nodig om op te vallen.

De “M” is krachtig en hoekig, als een bouwblok. De “o” en “r” zijn afgerond en benaderbaar. Met een verfijnde en spitse “i” op het eind.

Deze speelse variatie benadrukt de veelzijdige kwaliteiten en inzetbaarheid van hun zorgprofessionals, maar vormt tegelijkertijd ook een krachtige, logische eenheid die niet vloekt, maar complementair is.

Mori logo

Primaire merkkleur

Voor Mori's primaire merkkleur kwamen we uit op "guave-rood".

Het is tegelijkertijd krachtig en warm. Deze moderne look vangt de geest van Mori's stijl die draait om zorgzaam aanpakken.

Het is een rood die tussen roze en oranje in zit. Een prominente kleur waar je niet omheen kan, maar die tegelijkertijd ook niet felrood en agressief is. Daarmee benadrukt het zowel kracht als zorgzaamheid.

De kleur en typografie vormen samen een warm en verfijnd ontwerp dat emblematisch voor hun identiteit is.

mori logo

Kleurenpalet

Er is gekozen voor een complementaire kleurrelatie (guave-rood en fjord-groen

staan ver uit elkaar in de kleurencirkel).

Het meer koele groen is een handig contrast wanneer het krachtige rood niet past bij de context en het verkeerde signaal afgeeft.

Het zwart is niet helemaal zwart, zodat het op beeldschermen net iets prettiger leest, bewust in lijn met het gegeven dat voornamelijk digitaal communiceren.

De 3 achtergrondkleuren brengen flexibiliteit in de toepassing en zekere zachtheid en warmte.

mori mensen

Beeldidentiteit

Bij het bepalen van de beeldidentiteit is gekozen voor een insteek met een twee belangrijke kenmerken:


Diversiteit

De zorgprofessionals van Mori hebben uiteenlopende achtergronden en verwelkomen dat actief, om de beste aansluiting met de belevingswereld van de cliënten te garanderen. Dat doen ze op hun eigen authentieke, transparante en consistente manier. Daarin gebruiken ze hun ervaring, expertise en eigen persoonlijkheid om effectief te integreren in bestaande teams en meteen de ideale aansluiting te vinden bij cliënten.


Authentiek contact

In de foto's is het bewust ambigu wie de zorgverlener en wie de cliënt is. Of misschien is het wel een interactie tussen twee zorgverleners. Door ambiguïteit in te zetten ontstaat ruimte voor interpretatie en menselijkheid. Je denkt automatisch niet meer in de hokjes zorgverlener vs client, maar beschouwt ze als twee unieke mensen zonder label. En in de foto's is een bewuste interactie en emotie tussen twee mensen met allebei hun eigen persoonlijkheid. Er is echt contact, wat zo belangrijk is hun werk.

Website realisatie

Na het vastleggen van de huisstijl werd ons ook het vertrouwen gegund om een nieuwe website op te leveren.


Deze website is primair gericht op het informeren en converteren van afdelingsmanagers: de DMU's die over het besluit gaan om een zorgprofessional in te huren voor een project.


De website had een beperkt budget. Maar een beperkt budget betekent niet dat er ingeleverd moet worden op schoonheid of afwerking. Het beperkt ons alleen in het uitbouwen van meer complexe functionaliteiten, de hoeveelheid content of welke maatwerkoplossingen we realiseren. Mori had op deze punten geen bijzondere wensen, waardoor we snel en kosteneffectief een de website konden opleveren.

Onze toegepaste expertises

Huisstijl ontwikkeling | Merknaam creatie | Identiteitsnarratief | Website design & realisatie

Meer weten over onze aanpak?

cybertuig glitch logo

Copyright © 2020 Cybertuig

Get in touch

Je gegevens worden beveiligd verstuurd en opgeslagen.

Wij gebruiken cookies en externe scripts om je digitale beleving en interactie met Cybertuig te verbeteren. Meer info.